DGS Kayıt İşlemleri 09.09.2019

DGS sınavı ile üniversitemize yerleşen öğrencilerin kayıt işlemleri Elektronik Kayıt ve Bizzat Gelerek Kesin kayıt şeklinde yapılabilmektedir.

A-Elektronik kayıtlar; 09-11 Eylül 2019

Elektronik Kayıt öğrencilerin e-devlet üzerinden yükseköğretim kurumlarına kayıt yapmaları için kullanılan bir kayıt sistemidir. Elektronik kayıt kesin kayıttır. Bu kayıt yoluyla üniversitemize kayıt yaptıran öğrencilerin üniversitemize gelerek veya herhangi bir evrak getirerek kayıt yaptırmalarına gerek yoktur. e-devlet üzerinden kayıt yaptıran öğrenciler online öğrenci belgesi alabilirler.

E-Devlet şifresi almamış olan adaylar şifrelerini nüfus cüzdanlarının aslı ile bizzat PTT şubelerinden temin edebileceklerdir veya mobil imza, elektronik imza veya internet bankacılığı kullanılıyorsa, e-Devlet Kapısına bunlardan biri ile giriş yaptıktan sonra şifre oluşturabileceklerdir.

E-Devlet üzerinden kayıt yaptıracak öğrenciler için Üniversiteler için e- kayıt kullanım kılavuzunu incelemeniz önemlidir.

e- kayıt kullanım kılavuzu; https://static.turkiye.gov.tr/themes/ankara/assets/manuals/YOK-Kayit.pdf

Elektronik kayıtta öğrencinin yerleşme bilgileri ÖSYM verisinden alınacak olup. Milli Eğitim Bakanlığı sisteminden Önlisans mezun bilgisi, Asker alma Dairesi Başkanlığı sisteminden askerlik durum bilgisi ve YÖKSİS  Öğrenci verisi üzerinden başka bir denk programa dahil olup olmadığı kontrolünden geçirildikten sonra kayıt olabileceklerdir. Askerlik durumu kayıt olmalarına engel olmayacaktır. Ancak Önlisans mezuniyet bilgisi alınamayan öğrenciler Elektronik kayıt yapamayacak ve üniversitemize bizzat başvuru için yönlendirilecektir.

Kayıt işlemlerini tamamlayan tüm öğrenciler eğitim-öğretimin başladığı ilk hafta Öğrenci Kimlik Kartlarını ve Öğrenci Belgelerini kayıtlı oldukları akademik birime (Fakülte, Yüksekokul ve Meslek Yüksekokulu)  başvurarak alabilirler.

B-Bizzat gelerek Kayıtlar; 09-13 Eylül 2019 tarihleri arasında yapılabilecektir.

Aşağıdaki nedenlerden dolayı e-devlet üzerinden elektronik kayıt yaptıramayan öğrenciler

1-E-devlet üzerinden lise mezuniyet bilgilerine ulaşılamaması

2- Herhangi bir teknik sorun ile karşılaşılması durumlarında öğrenciler kayıt işlemleri için belirlenen adrese gelerek istenilen evraklarla birlikte şahsen başvuru yoluyla veya noterden vekâletname getirildiği takdirde bir başkası aracılığı ile de kayıt işlemlerini yapabileceklerdir

3-Üniversitemiz Sivil Havacılık Yüksekokulu Havacılık Yönetimi programına kayıt yaptıracak öğrencilerden aşağıda belirtilen belgeler talep edileceğinden dolayı e-devlet üzerinden elektronik kayıt yaptıramayacak olup kayıt evraklarıyla birlikte kayıt merkezine gelerek kayıt işlemlerini bizzat kendileri tamamlayacaklardır.Havalimanı giriş kartı almasına engel oluşturacak herhangi bir Adli Sicil Kaydı veya Adli Sicil Arşiv Kaydı bulunmamak.

a-Mesleği ve/veya meslekte verilen görevi icra etmesine engel oluşturacak herhangi bir sağlık sorunu bulunmadığına dair tam teşekküllü bir hastaneden son 6 ay içinde almış olmak şartıyla heyet raporu almak (işitme kaybı/ eksikliği, görme kaybı/eksikliği vb).

b-Havalimanı giriş kartı almasına engel oluşturacak herhangi bir Adli Sicil Kaydı veya Adli Sicil Arşiv Kaydı bulunmamak.

c-Mesleği ve/veya meslekte verilen görevi icra etmesine engel oluşturacak herhangi bir sağlık sorunu bulunmadığına dair tam teşekküllü bir hastaneden son 6 ay içinde almış olmak şartıyla heyet raporu almak (renk körlüğü, işitme kaybı/eksikliği, görme kaybı/eksikliği vb).

Kayıt Yeri; Samsun Üniversitesi Rektörlüğü Canik Yerleşkesi Gürgenyatak Mahallesi Merkez Sokak No:40-2/1 55080 Canik/SAMSUN

Öğrenci Numarası Öğrenme; https://obs.samsun.edu.tr/oibs/ogrsis/no_query.aspx

C-Kayıt İşlemi Sonrasında

a-Oryantasyon Eğitimi

   16-17 Eylül 2019 tarihinde kayıtlı olduğunuz birimlerde eğitim seminerleri düzenlenecektir. Seminerlere katılımınız, eğitim yaşamınızın kesintiye uğramaması için önem arz etmektedir.

Seminer program içeriği ve saatleri Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı ve kayıtlı olduğunuz Fakülte/Yüksekokulunuzun web sayfasında ilan edilecektir. Seminer Konuları;

  • Öğrenci bilgi yönetim sistemi, öğrenci ekranlarının gösterilmesi
  • Kayıtlı olduğunuz bölüp/program tanıtımı
  • Ders kayıt süreci ve ders kayıtlarının önemi
  • Öğrencilik yaşamınızı ilgilendiren mevzuatlar
  • Öğrenci kimliklerinin teslim edilmesi

b-  Öğrenci Kimlik Kartları

Öğrenci Kimliği, Samsun Üniversitesi öğrencisi olduğunuzu gösteren bir belge niteliğinde olmasının yanı sıra, Üniversite içinde çeşitli hizmetlerden yararlanmanızı sağlamak üzere de kullanılabilir. Ayrıca öğrenci kimlik kartları yemek kartı olarak ta kullanılmaktadır. Üniversite’ye yeni kayıt olan lisans öğrencileri, öğrenci kimlikleri, 16 Eylül 2019 tarihinden itibaren kayıtlı oldukları Fakülte/Yüksekokullarından alabileceklerdir.

c-Ders Kayıt İşlemleri

-Ders kayıtları; öğrenciler tarafından, Öğrenci Bilgi Sistemi https://obs.samsun.edu.tr/oibs/ogrenci/login.aspx üzerinden yapılır

-Kayıt olunacak derslerin seçimi ve kayıtların tamamlanması ve danışman onay işlemlerinden öğrencinin kendisi sorumludur.

-Ders kayıt ve danışman onay işlemini yerine getirmeyen öğrenci ders ve sınavlara katılamaz

ç-Muafiyet Başvurusu

Kesin kayıt yaptıran öğrenciler eğim öğretim başladığı ilk hafta kayıt yaptırdıkları birime muafiyet başvurusunda bulunmaları gerekir.

d-Akademik Takvim

Üniversitelerin kayıt yenileme, ders ekleme ya da bırakma, akademik konular ile ilgili son başvuru tarihleri, sınav başlangıç-bitiş tarihleri duyurulur. Her eğitim dönemi başında güncellenen ve Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı web sayfasında yayınlanan akademik takvimi takip etmek zorundadır.

10 Eylül 2019
2.177 kez görüntülendi
Öğrenci Destek Hattı