Ders Kayıt Kılavuzu

Anasayfa » Ders Kayıt Kılavuzu

Samsun Üniversitesi Ders Kayıt Kılavuzu

2023-2024 Eğitim/Öğretim Yılı Bahar Dönemi 

Akademik Takvim İçin Tıklayınız.

2023-2024 Bahar Dönemi Ders Başlangıcı:  19 Şubat 2024

DERS SEÇME İŞLEMLERİ (10-14 Şubat 2024 tarihleri arasında yapılacaktır.): Öğrencilerin “Öğrenci Bilgi Sistemi’nden” (OBS) giriş yaparak ilgili dönem almak istedikleri dersleri sistem üzerinden seçebilecekleri ve seçtikleri dersleri danışman onayına gönderecekleri tarih aralığıdır. Öğrenci ilgili dönem ders ve sınavlara girebilmesi için 10-14 Şubat 2024 tarihleri arasında dersleri seçerek danışman onayına göndermek zorundadır.

Not:

  • Bahar döneminde Üniversitemize tüm lisans ve ön lisans programlarının ders kayıtları öğrenciler tarafından yapılacaktır.
  • Zorunlu ve isteğe bağlı hazırlık sınıfı öğrencileri herhangi bir ders kayıt işlemi yapmayacak olup, hazırlık sınıf işlemleri Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından yapılacaktır.
  • Kayıt olunan derslere devam etme zorunluluğu bulunmaktadır.

Ancak;

*Genel not ortalaması 2.00’ın altında olan öğrenciler, daha önce devam zorunluluğu yerine getirilmiş fakat başarısız derslere devam zorunluluğu bulunduğundan; aynı saatlerde yer alan dönem/üst dönemlere ait bir başka dersi seçemeyeceklerdir.

**Öğrencinin genel not ortalaması 2.00’ın üstünde ise, daha önce devam zorunluluğu yerine getirilmiş dersler için devam zorunluluğu bulunmamaktadır. Ancak bu durumdaki öğrencilerin dönem içi çalışmalarına (ödev, proje, kısa sınav ve benzeri) katılmaları zorunludur.)

  • Mezuniyet aşamasında eksik kredi/ders sorunuyla karşılaşmamak için her öğrencinin kayıt dönemine kadar alıp başardığı ders/kredi sayısını kontrol etmesi gerekmektedir.
  • Öğrencilerin ders kayıt süreci ile ilgili tüm soru/sorunları için danışmanları ile iletişime geçmeleri gerekmektedir. Danışman iletişim bilgisi için tıklayınız.
  • Öğrencilerin daha önceden alıp başarılı olduğu dersler için not yükseltmek amacıyla yeniden almak istemeleri durumunda, not yükseltme formu doldurularak, 19-22 Şubat 2024 tarihleri arasında onaylanmak üzere danışmanına göndermesi gerekmektedir.

Önemli Açıklama:

  •  Ders kaydını yapamayan öğrencilerimiz 06 Mart 2024 tarihine kadar bağlı olduğu Fakülte /Yüksekokul /Meslek Yüksekokul ‘una Mazeretli Ders Kayıt Formunu teslim etmeleri gerekmektedir. 

 

 

 

2023–2024 Eğitim/Öğretim yılı Bahar yarıyılı Harç ödeme işlemleri,  ders kayıt döneminde yapılacaktır.

Harç ödeyecek öğrenciler; Uluslararası öğrenciler, ikinci öğretim programına kayıtlı öğrencileri, İkinci Üniversiteye kayıtlı öğrenciler, normal eğitim süresini tamamlamış, tezsiz yüksek lisans ve uzaktan tezsiz yüksek lisans öğrencileri Ziraat Bankası şubelerinden, ilgili bankaya ait ATM’lerden öğrenci numaraları ile ödeme işlemleri yapılabilmektedir.

Harç borcu ödemeden (İkinci öğretim öğrencileri, dönem uzatan öğrenciler ve ikinci üniversitede kaydı olan öğrenciler) ders kesinleştirme işlemi yapılamaz. Ders Kesinleştirme ve ders alma işlemi danışman onayı ile Öğrenci Bilgi Sisteminde (OBS) tamamlanan öğrencinin kaydı yenilenmiş sayılır. Tüm öğrenci harçları Türkiye Ziraat Bankası şubeleri aracılığı ile öğrenci numarası kullanarak yatırılmaktadır. Harç ödemesi tahakkuku gün içerisinde Ders Kayıt ekranına yansıyacak olup ayrıca dekont istenmemektedir.

Harç ödemeleri ile ilgili detaylı bilgi ve kılavuz için tıklayınız.

EKLE SİL İŞLEMLERİ: (19-22 Şubat 2024) Öğrencilerin 10-14 Şubat 2024 tarihleri arasında seçmiş oldukları seçmeli derslerden açılabilir sayının altında (10 öğrenci) kalan derslerin yerine bir başka seçmeli dersin seçebileceği dönemdir.  Ders Ekle /Bırak ekranından  öğrenci tarafından işlem tamamlandıktan sonra danışman onayına gönderilir ve danışman onay tarihlerinde ekle sil işlemi tamamlanmış olur. 

DANIŞMAN ONAY İŞLEMLERİ : Öğrencinin seçmiş olduğu derslerin danışman onay işlemleri  10-16 Şubat 2024 tarihleri arasında danışmanları tarafından yerine getirilir. Öğrencinin seçmiş olduğu ders danışmanı tarafından onaylanmamış ise öğrenci ders ve sınavlara katılamaz ve öğrencilik haklarından yararlanamaz. Danışman onayından öğrenci sorumlu olup, akademik takvimde ilan edilen tarihler arasında danışmanına ders kaydını onaylatmak durumundadır.  Danışman bilgisini Öğrenci Bilgi Sistemi’nden” (OBS)kontrol ediniz.

                                                

Daha önceki dönemlerde alıp başarısız olunan seçmeli dersler için; Gruplu derslerden daha önceki dönemlerde alınıp başarısız olunan derslerin yerine açılan seçmeli derse saydırma işlemini aşağıda gösterilen şekilde yapabilirsiniz. Saydırma işlemi yapılmadığı müddetçe gruptaki ders sayısını aştınız uyarısıyla Ders kesinleştirme işlemi tamamlanamayacaktır. Lütfen sadece seçmeli dersler için saydırma işlemi yapınız.

 

  1. Öğrenci İşleri Otomasyon Sistemine kullanıcı adı (öğrenci no) ve şifrenizle giriş yapınız. (Şifrenizi unuttuysanız “Şifremi Unuttum” bağlantısını kullanabilirsiniz. 

Öğrenci numaranızı öğrenmek için tıklayınız.

                                             Resim 1- Öğrenci Giriş Sayfası

2. Sisteme giriş yaptıktan sonra menüde bulunan “Ders ve Dönem İşlemleri /Ders Kayıt ” bağlantısı tıklanarak ders seçimi yapılacak olan sayfaya erişim sağlayınız.

                                               Resim 2- Kayıt Yenileme (Ders Seçme) İşlemleri

3. Ders kayıt alanında açılan dersleri görebilir ve artı(+) butonuna tıklanarak ve yine açılan sayfada tekrar artı (+) butonuna tıklanarak ders Eklenen Dersler sağ kayıtlı olarak görünür. Daha Önce alınan ve başarılı olunan dersler için Harf Notu görünür.

                                                  Resim 3- Derslerin Seçilmesi

 

                                                 Resim 3- Derslerin Seçilmesi

 4. Derslerinizi seçtikten sonra ”Kontrol Et ” butonu ile kontrol sağlayınız. Derslerinizi son bir defa kontrol ederek  ”Kesinleştir ” butonu vasıtasıyla derslerinizi danışmanınıza gönderebilirsiniz.

           Resim 4- Derslerin Kesinleştirmesi (Danışman Onayına Gönderilmesi)

 5. Derslerinizi kesinleştirirken “Kesinleştirme işlemini yapılabilmesi için … TL ödenmesi gerekmektedir. ” uyarısı alıyorsanız, harç borcu tutarını öğrenci numarasıyla Ziraat Bankasına ödedikten sonra derslerinizi kesinleştirebilirsiniz. Eğer böyle bir uyarı almıyorsanız lütfen bir sonraki işlem basamağına geçiniz.

 

                                         Resim 5- Harç Ödenmedi Uyarısı

 

 6. Derslerinizi kesinleştirdikten sonra “Ders Kaydı (Kesinleştirme İşlemi) Başarı ile yapıldı.” bilgilendirme penceresiyle karşılaşırsınız. Bu işlemden sonra sayfanızda Danışman Onay Durumu: Onaylamadı” olarak güncellenecektir. Bir sonraki aşama olarak danışmanınız gönderdiğiniz dersleri Danışmanınız onayladığında aynı bilgi Danışman  Onay Durumu: Onayladı” olarak görünecektir. (Ders kaydınızın tamamlanması için Danışman tarafından onaylanması gerekmektedir. Danışman Onay Tarihlerini Akademik Takvimden inceleyiniz.)

                               Resim 6- Kesinleştirme (Danışmana Gönderme)

 

                                     Resim 7- Danışman Onay Durumu: Onaylamadı

 7- Öğrenci tarafından kesinleştirilen dersler, danışman tarafından onaylandıktan sonra “Danışman Onay Durumu: Onaylamadıbilgisi Danışman Onay Durumu: Onayladıolarak güncellenecek olup bu işlemden sonra Ders Kayıt İşleminiz tamamlanmış olacaktır.

                                  Resim 8- Danışman Onay Durumu: Onayladı

Öğrenci Destek Hattı