DGS İle Yerleşen Öğrencilerin Kesin Kayıt İşlemleri

DGS Sınavı İle Üniversitemize Yerleşen Öğrencilerin Kayıt İşlemleri Elektronik Kayıt ve Bizzat Gelerek Kesin Kayıt Şeklinde Yapılabilmektedir.

A-Elektronik kayıtlar; 17-22 Eylül 2021 saat 23:59’a

Elektronik Kayıt öğrencilerin e-devlet üzerinden yükseköğretim kurumlarına kayıt yapmaları için kullanılan bir kayıt sistemidir. Elektronik kayıt kesin kayıttır.  e-devlet üzerinden kayıt yaptıran öğrenciler online öğrenci belgesi alabilirler.

E-Devlet üzerinden kayıt yaptıracak öğrenciler için e- kayıt kullanım kılavuzunu incelemeniz önemlidir.

e- kayıt kullanım kılavuzu için Tıklayınız.

 Önlisans mezuniyet bilgisi alınamayan öğrenciler Elektronik kayıt yapamayacak ve üniversitemize bizzat başvuruda bulunması gerekecektir.

Kayıt işlemlerini tamamlayan tüm öğrenciler eğitim-öğretimin başladığı ilk hafta Öğrenci Kimlik Kartlarını ve Öğrenci Belgelerini kayıtlı oldukları akademik birime (Fakülte, Yüksekokul ve Meslek Yüksekokulu)  başvurarak alabilirler.

B-Bizzat gelerek Kayıtlar; 17-24 Eylül 2021 tarihleri arasında yapılabilecektir.

Aşağıdaki nedenlerden dolayı e-devlet üzerinden elektronik kayıt yaptıramayan öğrenciler

1-E-devlet üzerinden lise mezuniyet bilgilerine ulaşılamaması

2- Herhangi bir teknik sorun ile karşılaşılması durumlarında öğrenciler kayıt işlemleri için belirlenen adrese gelerek istenilen evraklarla birlikte şahsen başvuru yoluyla veya noterden vekâletname getirildiği takdirde bir başkası aracılığı ile de kayıt işlemlerini yapabileceklerdir

3-Üniversitemiz Uçak Bakım ve Onarım Bölümü ile  Sivil Havacılık Yüksekokulu Havacılık Yönetimi Programına kayıt yaptıracak öğrencilerden aşağıda belirtilen belgeler talep edileceğinden dolayı e-devlet üzerinden elektronik kayıt yaptıramayacak olup kayıt evraklarıyla birlikte kayıt merkezine gelerek kayıt işlemlerini bizzat kendileri tamamlayacaklardır.

a-Mesleği ve/veya meslekte verilen görevi icra etmesine engel oluşturacak herhangi bir sağlık sorunu bulunmadığına dair tam teşekküllü bir hastaneden son 6 ay içinde almış olmak şartıyla heyet raporu almak (işitme kaybı/ eksikliği, görme kaybı/eksikliği vb).

b-Havalimanı giriş kartı almasına engel oluşturacak herhangi bir Adli Sicil Kaydı veya Adli Sicil Arşiv Kaydı bulunmamak.

Kayıt Yeri; Samsun Üniversitesi Rektörlüğü Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı Canik Yerleşkesi Gürgenyatak Mahallesi Merkez Sokak No:40-2/1 55080 Canik/SAMSUN

Öğrenci Numarası Öğrenmek İçin Tıklayınız.

C-Kayıt İşlemi Sonrasında

Öğrenci Kimlik Kartları

Öğrenci Kimliği, Samsun Üniversitesi öğrencisi olduğunuzu gösteren bir belge niteliğinde olmasının yanı sıra, Üniversite içinde çeşitli hizmetlerden yararlanmanızı sağlamak üzere de kullanılabilir. Ayrıca öğrenci kimlik kartları yemek kartı olarak ta kullanılmaktadır. Üniversite’ye yeni kayıt olan lisans öğrencileri, öğrenci kimlikleri, 16 Eylül 2019 tarihinden itibaren kayıtlı oldukları Fakülte/Yüksekokullarından alabileceklerdir.

b-Ders Kayıt İşlemleri

-Ders kayıtları; öğrenciler tarafından, Öğrenci Bilgi Sistemi üzerinden yapılır, Öğrenci Bilgi Sistemi İçin Tıklayınız.

-Kayıt olunacak derslerin seçimi ve kayıtların tamamlanması ve danışman onay işlemlerinden öğrencinin kendisi sorumludur.

-Ders kayıt ve danışman onay işlemini yerine getirmeyen öğrenci ders ve sınavlara katılamaz

c-Muafiyet Başvurusu

Kesin kayıt yaptıran öğrenciler eğim öğretim başladığı ilk hafta kayıt yaptırdıkları birime muafiyet başvurusunda bulunmaları gerekir.

ç-Akademik Takvim

Üniversitelerin kayıt yenileme, ders ekleme ya da bırakma, akademik konular ile ilgili son başvuru tarihleri, sınav başlangıç-bitiş tarihleri duyurulur. Her eğitim dönemi başında güncellenen ve Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı web sayfasında yayınlanan akademik takvimi takip etmek zorundadır.

DGS-2021 Şartlı Kayıt Duyurusu İçin Tıklayınız.

 

14 Eylül 2021
1.545 kez görüntülendi
Öğrenci Destek Hattı