UYGULAMALI EĞİTİMLER VE STAJ KOMİSYONUNUN GÖREV VE YETKİSİ

Anasayfa » UYGULAMALI EĞİTİMLER VE STAJ KOMİSYONUNUN GÖREV VE YETKİSİ

Uygulamalı Eğitimler ve Staj Komisyonunun Görev ve Yetkisi

(1) Fakülte, yüksekokul veya meslek yüksekokulunun uygulamalı eğitim ve staj yapılan program veya bölümlerinde; uygulamalı eğitim ve staj faaliyetlerinin planlanması, uygulanması, değerlendirilmesi ve koordinasyonundan sorumlu bölüm veya program bazında komisyon oluşturulur.

(2) Komisyon, Dekan/Müdür tarafından öğretim elemanları arasından 2 (iki) yıl için görevlendirilen, biri bölüm başkanı olmak üzere en az 3 (üç) öğretim elemanından oluşur.

(3) Uygulamalı Eğitimler Komisyonunun görev ve yetkilerine ilişkin diğer hususlar şunlardır:

   a) Komisyon, işletmede mesleki eğitim ve/veya staj çalışması ile ilgili ön hazırlıkları yapar,

   b) Komisyon, kamu veya özel sektörden işletmede mesleki eğitim ve/veya staj yapılacak iş yerlerinin belirlenmesine yardımcı olur ve bunları öğrencilere duyurur.

   c) İşletmede mesleki eğitim ve/veya staj yapılacak kurum ve kuruluşlar Komisyon tarafından belirlenen kriterlere göre değerlendirilir,

   ç) Komisyon öğrenciler tarafından yapılan başvuruları değerlendirir, başvuru değerlendirme sonuçlarını dekanlığa/müdürlüğe bildirir,

 d) Komisyon, öğrencilerin işletmede mesleki eğitim ve/veya staj süresince gerçekleştirecekleri çalışma faaliyetlerinin kapsamını ve hazırlayacakları uygulamalı eğitim dosyası içeriğini belirleyerek bunları öğrencilere duyurur,

   e) Komisyon, işletmede mesleki eğitim ve/veya staj için, her eğitim-öğretim yılı güz ve bahar dönemi öncesinde toplanır,

   f) Komisyon, işletmede mesleki eğitim ve/veya stajın mevzuata uygun olarak yürütülmesini sağlar.

Öğrenci Destek Hattı